Ideologi och Aspö ...........

Jag har fått frågan på senare tid var står jag och socialdemokraterna i Skövde angående byggnation vid Aspö/Karstorpområdet? Anser jag att Skövdebostäder skall få bygga cirka 200 lägenheter i området utmed Vadsbovägen? Jag kommer i de instanser där jag är med att rösta emot eller reservera mig gällande byggnation på Aspö/Karstorpområdet? Jag harhela tiden sagt och detta gick jag och socialdemokraterna i Skövde tydligt och klart ut med i valrörelsen 2010. 

”Socialdemokraterna i Skövde och jag arbetar för att det i Skövde byggs bostäder åt alla, oavsett om man vill hyra, äga själv eller äga tillsammans med andra. Däremot finns det platser som ur naturskyddssynpunkt bör värnas och fredas. Aspöområdet är en grön lunga i Skövde. Vinner vi valet och vi Socialdemokrater får bestämma kommer beslutet som tagits i kommunfullmäktige att bygga på Aspöområdet att rivas upp.

Nu blev det ju inte valresultatet så men jag vidhåller naturligtvis min ståndpunk och jag kommer i de instanser där jag är med att rösta emot eller reservera mig gällande byggnation på Aspö/Karstorpområdet?

Vilka konkreta skillnader finns det mellan alliansens politik och vår socialdemokratiska politik? Det är klart att det finns skillnader annars kunde ju alliansen i all välmåga fortsätta att styra och ställa i Skövde som de gjort sedan 70-talet. Aspö är ju bara en av många frågor som skiljer ut oss från alliansen.

Ibland känns det som att Skövdeborna tror att det är alliansen (moderaterna med stödpartier) som skapat och utvecklat det svenska välfärdssamhället som nu kraftigt knakar i fogarna. Har ni ställt er frågan:

– Vem har byggt det svenska välfärdssamhället och vilka har varit emot varje steg till förbättring för arbetarklassen och löntagarkollektivet?

Om det inte funnits en fackföreningsrörelse och en politi(S)k kraft som kämpat för löntagarna, vart tror ni vi varit då? Alliansens politik har sedan de tog makten haft en klar strategi som går ut på att försvaga den svenska modellens tre hörnpelare: partsrelationerna på arbetsmarknaden, det generella socialförsäkringssystemet och välfärdstjänster som utförs av kommuner och landsting.

Nu satsar vi framåt mot en socialdemokratisk valseger 2014.

Robert Ciabatti (S) v.ordf Byggnadsnämnden


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Ciabatti!

2011-04-17 @ 01:02:07
Postat av: Karina Svensson

Håller med dig i Aspö frågan. Kämpa på!

2011-04-17 @ 10:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0