Har denna vecka utbildat Bravida anställda i Skaraborg i Praktisk Ergonomi och Prevention.

image14
image15image16

Antal kor fortsätter att minska i Skaraborg!

På SLA tidningens förts sida stod detta, jag får ingen chans att glömma var jag hamnat!


Prevention och Ergonomi

Jag har denna veckan utbildat Bravidakillar i Lidköping, Mariestad, Falköping och Skövde i Prevention och
Ergonomi.

image13

Göran Perssons dubbla intäkter under sommaren väcker heta reaktioner.

Det är väl en självklarhet! Vad håller folk på med som säger att man värnar om de svaga och står för jämlikhet.
Funderar över om Italienarna har rätt?
De vet att de personer som de väljer att företräda folket mest tänker på sig själva!
Persson och hans kvinna ställer till mycket skada och det sticker i ögonen på småfolket att de bosätter sig i en stor herrgård. Är det någon som blir förvånad över det? Var finns sunt förnuft?

8 km Hagenloppet 23 september 2007 plats 71 tid 42.57

8 km Hagenloppet 23 september 2007 plats 71 tid 42.57
Denna gång var jag före Monica Green som fick tiden 44.47

Var snäll........

Var snäll mot människor på vägen genom livet, du kanske möter dem på vägen ner.

Ny försvarsminister!

Nuvarande handelsminister Sten Tolgfors vapenvägrade under värnplikten. Ändå föreslås han enligt uppgift som ny försvarsminister.

Hoppas nu att man lägger pengarna på något vettigare än krigsmakten som ingen behöver!

Sverige har inte varit i krig sedan 1806! Vem är trolig fiende? Norge eller.......

Lägg ner denna lekstuga! Vi är med i EU nu!

Unga förtidpensioneras!

Unga människor mellan 18 och 29 år (168 personer) har aktivitsersättning (förtidspension) i Skövde. Detta var siffror från dec 2006. Det är en tredubbling på tre år. Alla måste hjälpa till i vårt välfärdssamhälle och det borde finnas plats åt alla. Detta är ett stort misslyckande!


Matfestival i Skövde med socialdemokratisk informationskampanj.

Vid Skövdes "sosselokal" fanns medlemmar på plats för att dela ut information till allmänheten.

Jag var med och delade ut informationsmaterial och ballonger under fredagen 17- 18 och på lördagen 16-18.
Behöver lära känna mina nya partikamrater i Skövde. Monica Greena med dotter fanns med. Monica är en av de få som jag sedan tidigare träffat. Nu fick jag även ett snack med dottern som är SSU are. Vi diskuterade bl. a vad ungdomarna tycker och varför de ibland hellre röstar enligt vissa trender än rent ideologiskt.

image12

RSS 2.0