Listan......

Jag har nu varit bosatt i Skövde (skriven) sedan 2006. Med min invandrar bakgrund och plattform (vilken är obefintlig) blev jag förvånad och glatt överraskad då  jag öppnade ett kuvert från socialdemokraterna i Skövde.

Ärligt tänkte jag varför(hur) har jag hamnat så här högt upp på "Skövdes kommunfullmäktigelista"?
Robert Ciabatti nr: 8
Antingen beror det på att ni som bott här länge inte! varit tillräckligt engagerade?
Eller? ni vill som någon sa?
Robert Ciabatti kan röra om i grytan?
Jag kan bara ärligt svara:
Oavsett vad(r) jag är, går jag på mitt vanliga "bonnförnuft".
Jag har aldrig gillat att sitta i baksätet och låta någon annan styra bilen.
Jag vill styra bilen åt det håll vi (jag) anser, "enligt mina värderingar" är rätt.

Kamrater:
Peter Kennerfalk (gammal byggkompis), 1:a maj talare i Skövde för inte läge sedan  kommer till Skövde inbjuden av mig och Skövde Södras S förening 27 april kl 18.30, hoppas ni är med?

Jag har bokat Skövde, Hentorp och Vallsängens Gemensamhetslokal

http://www.hsb.se/nvgotaland/vallsangen/lokaler/gemensamhetslokal--?select=1.104839

Vi funderar över ett lokalt komplement till Peter (vi får se hu det går på Skövdes arbetarkommuns årsmötet 13 mars kl 14) Räknar med att vi ses då, det var ju det här om vem som skall styra bilen?

Vem skall styra bilen (Sverige) efter valet 19 september?


RSS 2.0