Rättstavning!

Har varit kritisk och ibland undrat över journalisters och fotografers kompetens eller kanske skall jag kalla det engagemang. Här kommer jag som relativt ny inom den Socialdemokratiska politiska världen i Skövde då skriver SLA (enda lokaltidningen i Skövde) sid 4 Tio i Topp hos S valet 2010 mitt namn Robert Ciabappi. Tänk om jag skulle skriva något vilket jag ofta gör och så är jag osäker på hur en persons namn stavas då kollar jag väl upp det? Speciellt som jag har ett ovanligt namn.

Ciabatti är ju inte ett vanligt namn i Skövde och inte i Sverige heller förutom vår familj. Jag skall erkänna att jag blev väldigt besviken då jag vet att en del som känner mig skrattar lite åt det. Men det gör verkligen inte jag. Men som sagt jag kan inte skriva reportagen själv utan det enda jag kan göra är väl att marknadsföra mig och mitt namn bättre så det inte blir så här i fortsättningen.

Eller skall jag tänka så att stavfelet gjorde ju att jag fick ännu mer uppmärksamhet och de som funderar över mitt namn lär sig det och vet hur det stavas i fortsättningen. Robert Ciabatti, precis som det låter det är väl inte så svårt?
Nu tar vi sats och kör vidare! Det var ju det här med att styra bilen, se föregående blogg.


RSS 2.0