Igår hade jag bjudit in till After Work på Restaurang Glädjen i Skövde.

Igår hade jag bjudit in till After Work på Restaurang Glädjen i Skövde. Tidigare har jag arrangerat After Work 9 april 2010 Hotell Billingen, 7 maj 2010 Helensgården 18 juni 2010 Parnassen, 20 augusti 2010 Harrys. 21 januari 2011 åter på Hotell Billingen. 1 april 2011 Husaren. och igår 12 aug 2011 Restaurang Glädjen tidigare Vatra.

Det var meningen att vi skulle varit här efter förra semestern men då var det stängt och det blev då Harrys i stället. Nu var vi här i nyrenoverade lokaler (så jag uppmanade till lugn), stället hade nu nytt namn vilket glädje mig. (Noterade ni skämtet?).

Vi var är ju några som träffats tidigare i sommar.  BL a på kulturhustorget i Skövde och på A. K. exp. i Skövde för att skriva på "kondeloansbrev". Vi måste tillsammans göra det vi kan för att visa våra sympatier med våra norska kamrater.

Fredag den 22 juli skakades Norge och Socialdemokratin av en tragedi.  En bomb i centrala Oslo och en massaker Utöya. Det värsta terrordådet i norsk historia

Mer än 90 döda vilket också gör det till det värsta terrordådet i Norden

Samma historia av förringande utspelar sig i borgerlig media denna gång som vid terroristdådet mot Norrskensflamman i Sverige på 40 talet.

Terroristen Anders Behring Breivik, kristen, konservativ, islamofob, med högerextremistiska kontakter kallas inte terrorist, han kallas för ensam galning. Det är möjligt att han är en galning, men han är också en högerextremist, en typisk anhängare av partier som Sverigedemokraterna (SD), Dansk Folkeparti (DF) och Fremskrittspartiet (Frp).

Mina tankar går till de närmast sörjande.

Nu till lokalpolitiken och Skövde Södra:

Inför 6 september skulle jag kolla om vi kunde få hit en intressant gäst till vårt tema kväll:

Politisk diskussion med inbjuden gäst, jag vill ha hit Veronica Palm!

Hon är vår taleskvinna gällande bostadspolitiska frågor och själv håller jag på att sätta mig in i hur BN fungerar och som v.ordf i BN i Skövde skulle det vara extra intressant om Veronica kunde berätta om var S står gällande bostadspolitiken.

Jag har frågat Veronica som inte kunde komma på ordinarie mötestid kl 18.30

Men kl 17. 00 kunde hon komma. Hon skall vidare till Stockholm kl 18 men vi tar chansen att bjuda in henne till gamla Kommunalhuset i Skultorp. Sigge har frågat mig, jag vidarebefordrade frågan till vår ordf. Ann Lindgren. Jag är v ordf. i Skövde Södra och Ann liksom jag tar chansen och kör på. Vi får väl hjälpas åt att marknadsföra detta så gamla kommunalhus i Skultorp blir proppfullt av intresserade sossar och övriga.

I går kväll pratade jag med Per Johansson som är med i Byggnads Skövde och han tyckte det var en bra möjlighet.

Jag vet att tiden inte är den bästa men nu finns enbart denna möjlighet och då gäller det att ta den!

Regionen löner och fallskärmar:

Då jag satt i styrelsen för Trollhättans Tomt AB ett av mina uppdrag jag hade och som jag lämnade då jag skrev mig i Skövde 2006 och började mitt nya arbete som ansvarig på Galaxen i Skaraborg. (Galaxen är byggbranschen eget rehabiliteringsföretag.)

Jag var den ende i styrelsen som motsatte mig att VD L E Lundqvist skulle ha en lönehöjning på 25 talet procent. Detta kunde jag då inte acceptera! Lika lite som jag tycker det idag är OK att en månadslön på 170 000 kr går till en regiondirektör.

Jag pratade med Ida i går kväll, hon jobbade som ombudsman åt SSU och jag stöder hennes kritik till fullo gällande avgående Regiondirektörer. Detta Gert Inge var inte bra!

RUT jag har skrivit en del om detta i sommar och många har varit kritiska mot mitt inlägg men jag står för att jag tycker det är fel att använda skattepengar till detta.

 Att jag skrev det var att Sten Åke Carlsson i Skövde (S) fick skit för sin insändare och jag ville stötta.

Tack Johan Ask (S) för du gjorde likadant.

(Vem vann armbrytningen mellan "spolingen" Johan Ask och mig tror ni föresten?

Ibland sker det ju lite improviserade övningar senare på kvällen gällande AFTER WORKEN:)

ROT vad är det för skillnad? Enligt min åsikt skall ROT användas som en Keynesiansk åtgärd vid lågkonjunktur inte permanentas som denna regering nu gjort.

Jag önskade Välkommen och hoppades vi kan lägga in en träff till förvintern då någon kunde lära mig åka skidor på Billingen så inte omgivningen tror att jag bara vill att vi träffas och festar.

Monica Green vår riksdagskvinna från Skövde hade lovat att berätta lite om vad som händer i rikspolitiken och hjälpa mig att reda ut var står S officiellt gällande RUT o RUT vilket jag blev mycket nöjd med.

Då vi lämnade Glädjen och gick till det nyöppnade stället vid Hertig Johans torg blev jag lite förvånad,

Vem var kvinnan som verkade intresserad av en gammal man som jag! Varför frågade jag inte efter namnet? Men med lite eftertanke, hon drev nog bara med en gammal ensamvarg som jag.


RSS 2.0