Detta är inte bra!

"I går kunde Svenska Dagbladet avslöja att Ylva Johansson gjort avdrag för hushållsnära tjänster. 12 400 kronor har hon och maken Erik Åsbrink bränt på städning av hemmet under ett halvår. Samma Ylva Johansson som i en riksdagsdebatt för bara fyra år sedan suckade: "Nu tar moderaterna upp sitt pigavdrag igen".

Detta gillar jag som sagt inte!


Förra statsrådet ...

Förra statsrådet Ylva Johansson (s) vill skrota skatteavdrag för hushållsnära tjänster. Privat har hon sökt och fått avdrag för städning.Oppositionspartierna är emot systemet med skatteavdrag för städning och andra hushållstjänster.

I Italien brukar man säga "vi tror inte på våra politiker de är med för att sko sig själva"!

Vad säger man i detta fall? Jag tycker det är dubbelmoral, Ylva städa själv eller säg det är ok!

E 6 loppet tid 1 mil 59.38

Hej, idag känns benen tunga och kroppen vill inte riktigt hänga med, men jag känner en behaglig harmoni, är nöjd med mig själv, jag har klarat att nå ett mål och målet var att slå min tidigare bästa tid på milen från 3 aug 2005 tiden var då 59.50 och denna gång fick jag 59.38, tänk på att 12 sekunder är en evighet för en 100 m löpare (jämförelsen gör jag enbart för att "peppa" mig själv). Men viktigt är att alla är medvetna om att var och en tävlar mot sig själv och vi ligger på olika nivåer (se Thomas). Vi har ju alla våra krämpor och det gäller att anpassa sin träning efter vad kroppen tillåter och denna sinnrika maskin är konstruerad på det sätt att den på ett eller annat sätt talar om vad den inte vill bli utsatt för men att på något sätt utföra en fysisk aktivitet i någon form vet vi är viktigt.

Själv ser jag min egen träning som ett sätt att förtydliga mitt eget budskap som preventionsinformatör (friskvård) och därmed få trovärdighet gentemot mina kunder som är de byggnadsarbetare som jag vid olika tillfällen pratar inför.


Någon kanske funderar över om inte Robban varit idrottsman och därmed borde haft en bättre miltid från unga dagar men det här med att löpträna var inget som stod högt i  kurs för oss fotbollsspelare och vi sprang heller aldrig  särskilt långt? Kan ha varit vid någon bestraffning men då tog man inga tider. Därför har det varit svårt att rent mentalt få min hjärna att förstå att löpträning kan vara något positivt, det sitter som det mesta i skallen som man brukar säga och detta är som sagt en mental process, men jag är en bra bit på väg. Jag blir 52 i september och märker att jag kan förbättra mig och det är riktigt kul! Därför hoppas jag att vi kan fortsätta denna "tradition" att träffas vid jämna mellanrum och göra något liknande tillsammans, jag och Patrik konstaterade igår att vi inte hade varit i samma form om vi inte mentalt haft detta i våra "skallar" och även garanterat (här pratar jag för mig själv) vägt mer.


Vi har ju ett trevligt  motionslopp här i Skövde, Hagenloppet går söndagen 21 september (jag funderar redan på om man kan komma under 40 minuter? Hade senast 42.57 på den 8 km långa banan). Jag sa igår att Göteborgsvarvet hade varit en utmaning att testa? Bro, väg eller byggprojekt som arrangerar  invigningslopp? Vi får hjälpas åt att hålla koll på detta och hoppas Johnny stöttar.

Resultat från NYA E6 loppet

 

Johnny

Jönsson

Galaxen

00:47:56

Robert

Ciabatti

Galaxen

00:59:38

    

Patrik

Lysvret

Galaxen

01:06:15

    

Att vi ligger på olika nivåer gällande fysiska prestationer har jag tidigare nämnt och här har vi ett bevis på att vi även har kollegor som är elitmotionärer.

Vissa nöjer sig inte med "lagom" utmaningar utan det skall vara rejält. Jag nämnde att jag hade lite känningar i benen och kroppen men jag anar att Thomas har skavsår och träningsvärk så det räcker till åt oss allihop och även blir över? Grattis Thomas till prestationen från Vätternrundan! (Vadå runda förresten pratar vi inte 30 mil!)

  

     
     
 

THOMAS EFRAIMSSON, BORÅS

 
 
 
 

Lopp

Startnr

Starttid

Målgång

Vätternrundan 2008

13537

03:12

13:20

Vätternrundan 2007

16574

04:39

15:24

Ps Jag visar i mailet min ödmjuka sida Patrik men som vanligt var det viktigaste att du fanns bakom mig i reultatlistan så kampen går vidare................


Med vänlig hälsning

Robert Ciabatti Galaxen Väst Bygg AB

Högskolevägen 6 B, 541 45 Skövde

Tel 0500 41 65 30, Fax 0500 41 87 35

Mobil 0733 76 72 17

E-mail: [email protected]

Hemsida: www.galaxenbygg.se


Robert Ciabatti finns det två av på denna jord!

Hi, I am the one that lives in Michigan USA. I was born in Lima Peru and have lived all my life there, but I am currently studying university here in Michigan USA.

Interesting pictures, hope to hear from you soon!   Robert Ciabatti
November 15 at 6:35pm Hi, thanks that we solved that there are you and me in the wourld whith the name Robert(o) Ciabatti when I am in Italy they called me Roberto to. All male Italian name ends with o, as Vasco (my father) Bruno, Valerio and so on. This you already now?

In the morning I go to Gutenburg and have a meating in the evening we go out and have a nice time I hope.

Salute to you and take care,hope to hear from you soon!

Sorry for my lousy english but I think you understand me anyway?

Världen är bra lite som vanligt!


RSS 2.0