Gott slut och god fortsättning.......

I finanskriser och lågkonjunkturens spår spirar kreativiteten. Den som tror att det enbart finns färdiga arbetsuppgifter och att det är meningen att vi skall dela dem tänker fel. Det är vi människor som efterfrågar tjänster och som ständigt törstar efter nya produkter och som hela tiden utvecklas till vad vi efterfrågar ibland är det smarta entreprenörer som styr oss mot en efterfrågan som kräver kreativitet för att väckas.

Det fanns inte tillräckligt många tomtar på julafton att tillgå, jag funderade själv på om jag kunde bidra och samtidigt tjäna några kronor? Det är som sagt tillgången och efterfrågan på tjänsterna som styr. Att se glädjen i barnens ögon då tomten gjorde entré var en höjdare och betalning nog sa en man som tidigare tillbringat julaftonen ensam och som nu förenade nytta med nöje.

En annan tjänst är att på nyårsaftonen köra familjen eller den som är ensam men som äger en bil till festen och därefter köra både bilen och ägaren med familj hem igen. Detta är väl inga riktiga arbeten säger vän av ordning? Men vadå det är ju en tjänst som någon vill ha och det är så tjänstesektorn hela tiden utvecklas.

Med tanke på att året slutade som det sämsta börsåret någonsin känns det ändå som att möjligheterna finns men vad blir nästa stora affärside som i storskalighet kommer att efterfrågas? Det blir väl den nöt någon får knäcka och som vi andra får hänga på så fort vi övriga förstår att detta borde man ju förstått?  Jag har själv varit involverad i en produkt som Bahco utvecklat, en handsåg med utbytbara blad vilket gör att man enbart behöver ha handtaget och ett antal lösa blad. Jag själv som arbetat som snickare i många år säger som jag nämnde tidigare detta borde man väl ha kommit på långt tidigare?

Med dessa tankar önskar jag ett GOTT NYTT BÖRSÅR och med en dåres envishet fortsätter jag att se positivt på vår framtid.


Bra insändare från Per Erik Gustafsson ordf. i Byggnads S förening.


Att det skrivna ordet väger tungt har jag alltid sagt.
Min kamrat skrev denna som jag tyckte var riktigt bra.



Per Eriks insändare

Hentorp och politiken

Har ännu inte kastat yxan helt i sjön angående att få igång den politiska debatten på Hentorp.
Nya namn dyker upp hoppas återkomma under våren?


Frågan om Arena B ska också diskuteras i fullmäktigegruppen i Skövde. Partierna har fått ut en remiss i frågan och ska lämna förslag i februari. Från vår sida har vi utsett Åke Jönsson, Johan Ask, Anita Andersson, Per-Eric Gustafsson och Anita Löfgren att besvara remissen.


Någonting ruskade om väljarna. Socialdemokraterna rasade i opinionen. Berodde det på finanskrisen eller på det rödgröna grälet? Nu återhämtar sig socialdemokraterna och regeringen tappar förtroende i jobbfrågan. Fortfarande har vänsterblocket ett klart övertag. Men opinionsdramatiken visar att valet är långt ifrån vunnet.


RSS 2.0