Hentorps S-Förening 28 maj 2008

Hej kamrater, jag mailar nu denna till er och Gunnar Hjertqvist som jag (vi) behöver hjälp av framöver gällande stadgar och regelverk mm. Jag var med på processutbildning för styrelser 19 april just i egenskap av att vår förening skulle få uppslag och råd om hur man därefter kan engagera och entusiasmera.  Det viktigaste framöver är inte regelverket utan att vi tycker det är intressant att delta i den politiska debatten och det hoppas jag att ni liksom jag tar som en självklarhet därefter gäller det att se till att Hentorp och dess S-förening blir en del av den politiska debatten.


Ovanstående fanns med i det mail som jag skickade ut till er efter 1 a maj.


På processutbildningen var ju även Jonas Bergström med. Det var där jag började prata med honom och frågade om han var intresserad av vår förening vilket han till min glädje var. Där föreslogs jag vara med i en grupp som skulle dra upp riktlinjerna hur man kan gå vidare i de olika S- föreningarna, gällande strategi mm. Vi träffades på arbetarkommunen 22 maj. Där föreslogs det ett kommande möte 11 oktober (lördag) här är det meningen att två deltagare från varje S förening skall vara med och här är min fråga till er:

Vem är intresserad av att vara med lördagen den 11 oktober platsen är inte bestämd men troligen något ställe som anknyter till ABF, troligen inte i Skövde. Som ni vet har jag gått in i detta utan någon förutfattad mening om vad som tidigare varit angående vad som varit på Hentorp. Jag har nu bott här i tre år och hoppas få med mig någon som ser framåt det som varit är inte intressant för mig utan jag vill vara med och mobilisera inför kommande val. Jag har ju sagt att målet är att S skall få majoritet i Skövde.


Klas Stjärnehag från ABF Västra Götaland håller i detta och samordnande är Anita Löfgren . Klas tankar inför detta var:

Angående deltagandet i utbildningen tror jag det är klokt om det kan bli två från varje förening. Eftersom vi vill att utbildningen ska bidra till förändring och utveckling är det inget ensamarbete. Att komma hem till föreningen med massa nya idéer ensam ger sällan önskat resultat.


Jag funderar även på att den av er i interimsstyrelsen som vill prata eller diskutera något kan väl höra av sig till mig. Nu kan man ju sitta ute på gården (60 gården) här på HSB i Vallsängen.


Hentorps S-förenings interimsstyrelse ser ut enligt följande:

Robert Ciabatti Gröna Vägen 56 a
Kerstin Eriksson Advokatvägen 9
Jonas Bergström Walter Sundströms Väg 8
Per Åke Lindkvist Hentorpsvägen 2
Evert Tapper Naturvägen 12    
Erkki Salmisaari Åkervägen 14


Som ni märker är jag inte särskilt bevandrad som skribent jag har ju arbetat som byggnadssnickare i 25 år det är på senare år jag har fått möjlighet att på komvux (som alliansen nu skär ner) läsa in lite teoretisk utbildning.


Dags att förbereda mig inför ett besök på Ållebergsgymnasiet i Falköping där jag skall prata "Säkra lyft" med treorna som snart skall ut på arbetsmarknaden som byggnadsträarbetare. Jag arbetar som verksamhetsansvarig för Galaxen Väst AB i Skaraborg vi är byggbranschen eget rehabiliteringsbolag och finns över hela Sverige.

Tyvärr händer det för mycket arbetsplatsolyckor nu i inom byggbranschen och detta har och är alliansen i en förlängning orsak till man har skurit drastiskt i anslagen till arbetsmiljöverket som då gör färre arbetsplatsbesök (personalbrist) i syfte att kontrollera säkerheten på "byggena". Som ni ser det mesta hänger ihop med politiken och där känner jag en skyldighet gentemot inte minst mina gamla byggkamrater som inte har tiden och orken att engagera sig.


Med vänlig hälsning

Robert Ciabatti

Gröna Vägen 56 a, 541 54 Skövde

E-mail: [email protected]

Hemsida: http://web.comhem.se/ciabatti/


Kommentarer
Postat av: Tommy Svensson

Bra att du drar igång något på Hentorp Robban

2008-05-28 @ 05:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0