Hentorp och dess S-förening.

Idag då jag demonstrerade mot de orättvisor som finns och de ökande klyftorna i samhället, vilket jag  tycker inte bara är min rättighet utan också min skyldighet träffade jag ett par aspiranter till S-föreningen på Hentorp som jag inom kort kommer att kontakta.

Peter Kennerfalk var huvudtalare och hans tal var riktigt bra han anspelade på Vilhelm Moberg och vikten av utbildning. Jag pratade efteråt med Peter och frågade om han kände igen mig? Det var väl 15 tal år sedan vi argumenterade uppe på Rönneberga och han sa:

Det är väl svårt att inte minnas dig Ciabatti vilket jag tolkade som en komplimang. Jag har alltid varit ärlig och sagt vad jag tycker liksom Kennerfalk och har väl därmed likt Peter nte bara fått vänner genom åren.

Sammnantaget var det en bra  förmiddag trots det mulna och tråkiga vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0