1:a Maj är arbetarnas dag om någon inte visste det !

Hej, som ni vet är byggbranschen och därmed de som arbetar i den utsatta för risker hela tiden.

Jag själv är ett levande bevis på detta. Jag råkade bl. a. ut för att en stege som jag idiotiskt nog stod och arbetade på gled iväg vilket innebar att jag rasade i betonggolvet från 6 m, jag fick ett armeringsjärn i ögat, spiktramp, rasat 5 m rakt igenom ett tak, otaliga slag (vem har snickrat i 25 år utan att testa vad tummen tål?), klämningar,  listan kan bli lång. Ett annat nästan skrattretande exempel var när jag la ett parkett golv och slog med slägga och regel ihop de bångstyriga parkettbrädorna (28 mm) fick satsa rejält med en regel mot spånten och till saken hör att jag alltid arbetade i strumplästen då jag la parkettgolv (ville ha bra koll på repor mm). Det ville sig inte hur mycket jag än slog , men tillslut, pang ! där satt den, men detta resulterade i att jag satt fast med delar av strumpan och skinnet som sitter under fötterna innan jag fick loss detta och kunde fortsätta, (aj! aj!). Kan ni tänka er synen!


När kunden tittade in och frågade hur det gick gällde de att hålla masken och med gråten i halsen svara:

Det går kanon, inga problem golvet bara flyter ut, det lägger ju sig nästan själv!

Vid ett annat tillfälle i centrala Trollhättan (hoppas det är preskriberat idag?) undrade jag och mattläggaren vad det var för bula mitt på det färdiglagda golvet?

Fram med plankan och släggan, som vanligt löste det sig, allt såg bra ut. Vi tackade för oss men damen ropade på oss i trappan och undrade om vi sett hennes kanariefågel som hon inte sett på hela dagen! Vi fick bråttom därifrån!


Var rädda om er där ute, idag skall jag demonstrera mot de orättvisor som finns och de ökande klyftorna i vårt samhälle, det  tycker jag inte bara är min rättighet utan också min skyldighet.


Vi ses väl under under fanorna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0