Skidåkning på Billingen under påshelgen.

Var i dag uppe på Billingen och åkte?  (milspåret (försöker)) skidor. Blev omkörd av bl.a Monica Green Skövdes ansikte utåt i Politiken. Hon sitter i riksdagen och tränar regelbundet. Det är nog lättare att planera in sin träning (friskvård) om man är i hennes eller min situation där man har möjlighet att planera sin egen tid även om den är knapp. Då jag var snickare var man ofta för trött för fysik trräning på kvällen och på morgonen funkade det aldrig! Men det är faktiskt fråga om prioriteringar. Monica sa att hon tränar inför ett skidlopp där svenska riksdagsmän tävlar emot finska. Jag sa lycka till och fick därefter släppa henne hon är mycket bättre än jag på skidåkning men jag slog ju henne senast på Hagenloppet

.image26

Man kan ju träna upp sig som 50 åring även om man inte åkt skidor tidigare det visade jag genom att genomföra kortvasan 3 mil den 24 februari 2006 på 2:36:07. Det gäller ju att sätta upp mål, däremot är det viktigt att kroppen hänger med någorlunda och fortfarande går det ju trots krämpor. På Hagenloppet 8 km kom jag på 71 plats på tiden 42.57 gäller ju att hålla igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0