Billingen och längdskidåkning!

Hej har precis varit uppe på Billingen och åkt längdskidor för första gången denna säsong!

Köpte årskort i november men det har ju inte varit någon vinter tidigare.

Då jag tog mig fram i mitt makliga tempo frustande och stönande med snor och saliv hängande i ansiktet som en lång istapp under hakan höll jag på att kollidera med en älg!


Älgkvigan tittade ilsket på mig och jag kunde nästan läsa hennes tankar:

Vad fan gör en krokig gammal "gubbe" som du ute i skogen kl. 6 på morgonen en långfredag? Eftersom hon såg så ilsken ut och krafsade i backen la jag in en överväxel och slog mitt personliga rekord på avslutande kilometern!


Ni tror väl att det är min livliga fantasi eller någon påskdryck som påverkat Roberts mentala status men det är dagens sanning och helgen är vikt för träning, jag har lovat mina kollegor att då jag står på startlinjen 14 juni (invigningslopp av E6 an Småröd - Håby) skall de få en match. Dessutom vill jag inte ha en "svullbuk" då Annelie gifter sig 7 juni! Jag har ju som jag brukar skämta om gjort många "tavlor" i mitt liv, de flesta är inget att skryta över och vissa vill jag helst glömma som ni säkert  förstår? men Annelie är en "tavla" som jag gjort och som jag är stolt över.


Fick vara med på en arbetsmiljörond på PEAB som bygger Trollhättans  högsta hus (16 våningar studentlägenheter) i kvarteret elefanten (se bild).


Glad Påsk och glöm inte att vi får de ledare vi förtjänar!
image25


Kommentarer
Postat av: Mikael

En älg på Billingen ... vad passande (osten).

Du får stånka på så hörs vi i juni som jag förstod det :).

2008-03-21 @ 13:21:08
URL: http://mikael.palmstedt.com
Postat av: annelie

Fin utsikt! Glad påsk, ses på dopet nästa helg...

2008-03-23 @ 13:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0