Vad händer på stan?

Promenerade vid 18 tiden i fredags i centrala Skövde, alldeles intill mig blev jag ögonvittne till ett omhändertagande av en berusad kvinna som hade svårt att ta hand om sig själv.

Det som jag speciellt noterade var att poliserna en kvinnlig och en manlig skötte ingripandet väldigt "proffsigt" de tog det lugnt och försiktigt och behandlade kvinnan med varsamhet och respekt. Jag själv är väl ingen som haft mycket till övers för polis och militär men jag brukar säga att ingen kan övertyga mig utom att jag med egna ögon blir övertygad och i detta fall skötte sig ordningsmakten med bravur och skall därmed ha beröm.

 

Observant och nyfiken samhällsbetraktare.


Kommentarer
Postat av: Sara Bergman

Bra!

2007-08-26 @ 19:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0